Feature

#002

FEATURE002

2012.7. 7

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2012年7月7日。毎年恒例となっているWHIZ LIMITED主催のフリーパーティーが、原宿はUCESS LOUNGEにて開催された。全国に散らばるWHIZ KIDSや各都市ディーラー、ブランド周りの友人知人仲間たちなど、日頃からWHIZ LIMITEDをサポートしてくれている人々への感謝の気持ちを込めた、いわば"ファン感謝祭"的な位置づけで、通算5回目を迎えた同パーティー。しかし今回は例年と異なり、そのタイトルを"76 SUMMIT IS DEAD"と設定。文字どおり、最終回として開催された。 当日は、まさに全国各地からWHIZサポーターが一斉集合。デザイナー下野宏明を筆頭とするDJ陣のプレイに、そしてゲリラ的な振舞い酒に、大いに沸き盛り上がった。さらに、恒例である"76"を掲げた当日限定チームウェアの販売にも、ラストイヤーらしいビッグサプライズが。東京コレクションをきっかけにそのアイデンティティを分かち合った、mastermind JAPANとのコラボレーションである。お馴染みのWHIZ LIMITEDアイコンとクロススカルが一堂に会したアイテムの販売に、ファンは驚き歓喜した。そのテンションは何時になっても下がることなく、異様なボルテージのままUCESS LOUNGEの営業終了とともに、強制的に幕を閉じた。 前述のように、デザイナー下野宏明を始めとするWHIZ LIMITEDのスタッフからサポーターへ、感謝の意を込めて立ち上げられた"76 SUMMIT"。そこには、デザイナーとエンドユーザーの交流という、他ブランドでは考えられないようなボーダレスコミュニケーションが生み出された。そしてその輪は、回を重ねるごとに拡大。今やWHIZ LIMITEDという媒介を介さなくとも、その場にいる全員が一緒くたとなったビッグコミュニティへと成長した。それはまさに、"THE TRIBE OF WHIZ"の完成形。下野宏明が理想としたブランドとファンの一体化を実現し、"76 SUMMIT"はその役目を終えたのだった。

On July 7th, 2012, WHIZ LIMITED had an annual free party at UCESS LOUNGE in Harajyuku. This party, which has been held five times, is to show Hiroaki Shitano's heartfelt thanks to his supporters. WHIZ KIDS, dealers, friends and others have been helping his brand have expand from Japan. However this year's party was different than before. He set the tytle as "76 SUMMIT IS DEAD". And literally, it was held as a last party. WHIZ supporters all came together. They enjoyed DJs, led by Hiroaki Shitano's, and were awakened with guerillatic tequila shots. One- day-limited team wear, which has a traditional 76 mark, was also a big surprise, and gave special meaning to the last party. There was a with mastermind JAPAN, with which Hiroaki Shitano shared a common identity at the Tokyo Collection. Fans were astonished to see items which had both WHIZ LIMITED icon and the cross-skull together. The heat and voltage lasted to the ends, untill UCESS LOUNGE closed. Again, the party "76 SUMMIT" was established to show appreciation to supporters from designer Hiroaki Shitano and other WHIZ LIMITED staff, which created border-less communication between the designer and end-users which doesn't amoung other brands. Our community has spread every year. Now we strongly bond even without the medium of WHIZ LIMITED. This is a completion of "THE TRIBE OF WHIZ". The party carried out it's mission. It answered Hiroaki Shitano's ideal integration of brand and fans, and thusly fulfilled it's role.