Feature

#005

FEATURE005

2013.8.17

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『メルセデス・ベンツ ファッションウィーク東京』、通称『東京コレクション』2013-2014A/Wシーズンの舞台に、今季もWHIZ LIMITEDが参加。去る3月19日、渋谷ヒカリエ特設ホールにて、ランウェイショーを披露した。 4シーズン連続参加となった今季は、コレクションのテーマを"LUST FOR LIFE"と題し、スキンズやモッズ、パンクスなど、UKユースカルチャーに強くインスピレーションを受けたコレクションを展開。そこに、最新鋭のアウトドアイクイップメントのテクノロジーデザインをミックス。さらにデザイナー下野宏明が培ってきたボーダレスなエッセンスを加えた、オリジナルなUKストリートスタイルで会場を魅了した。 その象徴的なアイテムが、フードをダウンで切り替えたモッズコート。元々、下野自身が「モッズコートが着たかった」という理由から始まった今コレクションだけに、その存在感はひとしおである。さらに、クロップドパンツ+Dr. MartensというUKスタイルの定番ボトムスコーディネートは、その足元をTHE NORTH FACEとのコラボレーションブーツに置き換え、今季テーマのもう一端であるアウトドアエッセンスを取り入れた、よりファンクショナブルなスタイルへとアップデートしている。 その他にも、アフガン柄ニットでスリーブを切り替えたMA-1や、ナイロンシェルの中綿ライニングをレイヤードしたテーラードジャケット、各所ディテールを異素材で切り替えたドリズラージャケットなど、UK×アウトドア+αを実践するプロダクトが数多くラインナップ。また、前述のクロップドパンツ同様、トップスラインナップでもショート丈デザインのアイテムを多く輩出し、その絶妙な丈感で、WHIZ LIMITEDオリジナルのUKスタイルを表現している。 2000年のブランド創設期から13年。ありとあらゆるスタイルを雑食的に取り入れつつも、常にアメリカンカジュアルをベースに展開してきたWHIZ LIMITED。デザイナー下野自身のファッション遍歴を辿っても初となる、UKカルチャーへとアプローチした新シーズンの展開に刮目してもらいたい。

"Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO" a.k.a. "Tokyo collection"   For the fourth season in succession, Whiz limited took part in the Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO, holding a runway show for the 2013-14 Autumn/Winter collection at the Hikarie special events hall in Shibuya on 19 March.   Under the concept of "LUST FOR LIFE", this year's collection is strongly influenced by the Skinhead, Mod and Punk youth cultures of the UK. Designer Hiroaki Shitano has developed the theme by mixing in cutting-edge outdoor equipment technology and infusing it with the borderless spirit that has become his trademark over recent years. His original take on UK street style met with an enthusiastic response from the audience.   The collection's centerpiece is a fishtail parka with quilted-down hood that actually formed the starting point of the whole collection for designer Hiroaki Shitano. He was originally looking for a version of the classic Mod overcoat for his own use, and his adaptation is a pivotal presence at the heart of the collection. Waist-down, the UK influence also shows up in the "cropped pants + Dr Martens" combination, which Hiroaki Shitano has reworked by incorporating original footgear produced in collaboration with outdoor specialists, THE NORTH FACE, to create an updated style with a more functional and outdoor feel.   This "UK meets Outdoor (plus Alpha)" formula recurs throughout the lineup which also features items such as an afghan-knit sleeved MA-1 flight jacket, a tailored jacket with nylonshell lining and cotton interior, and a drizzler jacket with details worked in contrasted fabric.   And taking a cue from the cropped pants, the collection also showcases a range of cropped length tops. These unique and edgy lengths are the perfect expression of Hiroaki Shitano's concept of the UK street as seen through the lens of the Whiz limited brand.   For the last 13 years, since he started Whiz limited in 2000, Hiroaki Shitano has absorbed and found inspiration in a wide variety of styles and influences. But the house style has always been based in American Casual. With this collection, Whiz limited has made UK influences central to the brand for the first time in its history.   Please keep watching the evolution at Whiz limited, and enjoy this new season.